Uw vraag direct beantwoorden : 02-808 9025

Menu Hide

Aanmelden gegevensdrager

Call Me
  • Gepubliceerd op

U kunt uw recovery nu downloaden!

Graag willen we wat tips geven om u te helpen bij het downloaden van uw gerecoverde data. Als eerste noemen we alle essentiële benodigdheden die u moet hebben en waarom deze nodig zijn. Daarna leggen we u in het kort uit op welke manier u de gerecoverde data ontvangt en waar u terecht kunt voor assistentie op welk moment dan ook tijdens dit proces.

Voordat u begint, eerst het volgende:

  • gebruik een ‘stand-alone’ PC, computer of laptop;
  • gebruik een ethernetkabel om internet te ontvangen, maak geen gebruik van WIFI;
  • zorg ervoor dat u genoeg opslagruimte heeft op uw computer of op een extern opslagmedium;
  • zorg ervoor dat u software op uw computer heeft dat ZIP files kan lezen.
Hoe ontvangt u uw gerecoverde data?

 

  1. Uw gerecoverde data wordt verstuurd in een document (ZIP format) en beveiligd met een wachtwoord;
  2. Onze ingenieurs zullen dit document uploaden naar Stellar’s Cloud omgeving;
  3. Wij sturen u een weblink via e-mail;
  4. Klik op deze link om te beginnen met het downloaden;
  5. Het wachtwoord wordt naar uw mobiele telefoon gestuurd via SMS;
  6. Zodra het downloaden voltooid is, kunt u met dit wachtwoord bij uw gerecoverde data.

Indien u een foutmelding krijgt tijdens het downloaden, klik hier!

Hoe kunt u het downloadproces optimaliseren?

Gebruik een ‘stand-alone’ PC!

Gebruik een ‘stand-alone’ computer met standaard instellingen alsmede een internetverbinding via een ethernetkabel. De downloadsnelheid wordt door verscheidene factoren beïnvloed. Wij noemen er een aantal:

  • De configuratie en instellingen van uw computer (processor, geheugen). Het draaien van verscheidene applicaties op een wat ouder systeem kan invloed hebben op de prestatie van uw browser. Check de prestatie van uw pc en sluit alle onnodige applicaties voordat u gaat downloaden;
  • Uw modem, router en netwerkparameters (ISPs netwerk- DSL, kabel of glasvezel, WIFI). Via de modem heeft u toegang tot het internet, terwijl u via de router verscheidene apparaten kunt aansluiten voor een internetverbinding. In sommige gevallen zorgen deze apparaten voor vertraging van uw internetsnelheid. Wanneer u merkt dat uw downloadsnelheid erg laag is in vergelijking met uw abonnement en/of wanneer internet regelmatig uitvalt (terwijl uw computer en andere apparaten correct zijn geconfigureerd), kunt u proberen uw modem en router te resetten. Indien dit geen verbetering oplevert, adviseren wij u om contact op te nemen met uw provider.Voor het beste resultaat kunt u het beste uw laptop of pc met een kabel aansluiten op het internet in plaats van gebruik te maken van WIFI;
  • Afstand en overbelasting. Uw downloadsnelheid kan door de afstand tussen uw computer en de server, waar uw teruggekregen gegevens zijn opgeslagen, worden beïnvloed. Om dit te verbeteren uploaden we uw gegevens naar een van onze servers in de buurt van uw locatie om de afstand te verkleinen en overbelasting onderweg te voorkomen.

Zorg voor genoeg opslagruimte op uw computer!

Voordat u begint met het downloaden moet u controleren hoeveel ruimte u nodig heeft om uw data te downloaden en te ‘unzippen’. Wanneer de grootte van het beveiligde document 25 GB is, adviseren wij u om tenminste 50 GB vrije ruimte te hebben op uw computer.
Normaal gesproken gaat het downloaden van een zip-file naar uw computer het snelst maar wanneer uw niet genoeg vrije ruimte heeft voor het ‘unzippen’, raden wij u aan een extern opslagapparaat te gebruiken (zoals bijvoorbeeld een USB stick). Om hoge snelheden te bereiken zouden zowel uw computer als het externe opslagapparaat minstens een 3.0 USB standaard interface type moeten hebben.

Welke software kunt u gebruiken?

Wij bevelen de volgende gratis software aan:

  • Voor Windows kunt u gebruiken maken van 7zip.
  • Voor Mac kunt u gebruik maken van The Unarchiver.

Welke browser kunt u het best gebruiken om uw data te downloaden?

Wij adviseren u om de browser te gebruiken waar u de meeste ervaring mee heeft. Als u niet zeker weet hoe u een document kunt downloaden, dan kunt u van iedere browser handige richtlijnen vinden om u hiermee te helpen:

Wat kunt u doen wanneer het downloaden niet lukt?

Mocht het, om welke reden dan ook, niet lukken om het document te downloaden, dan kunt u een van de volgende artikelen raadplegen: 

Indien u toch hulp nodig heeft, bel ons gerust!

Uw Stellar Support Team